Obsah článku
Plno podnikatelů či prodejců se příliš orientuji na kvalitu produktu a úplně zapomínají na jiné, stejně důležité aspekty podnikání. Na co se také zaměřit?
Co očekáváme od služby?
Uveďme si příklad, který bude demonstrovat to, o čem mluvím. Když jdete do restaurace, samozřejmě je pro vás důležité, aby jídlo bylo chutné, avšak to nestačí. Očekáváte také, že jídlo dostanete co možná nejdříve a nebudete na něj hodinu čekat. Očekáváte, že si vás rovněž i obsluha hned všimne a usadí vás. Předpokládáme, že obsluha bude milá. Všechny tyhle a mnohé další aspekty ovlivní to, zda se ještě někdy do restaurace vrátíme.
Jak očekávání předčit?
Pokud chcete být opravdu úspěšní, měli byste očekávání lidi nejen naplnit, ale dokonce předčit. Když klientům poskytnete něco, co je mile překvapí, budou si to pamatovat a dost možná o tom poreferují i dále. Na příkladu s restaurací to může být například nějaká drobnost po jídle zdarma, třeba dezert, ovoce nebo káva. Ale může to být cokoli, fantazii se meze nekladou.
Všichni podnikáme ve službách!
Možná si nyní říkáte, že vy nikdy mít restauraci, hotel ani salon krásy mít nebudete, tak nač tyhle rady. Dnes se však už například i z prodeje stává služba. Prodávali jste někdy například na Aukru nebo jiném serveru? Nejde jen o to prodat produkt. Pokud byste se tomu chtěli věnovat dlouhodobě, musíte se zákazníky komunikovat, poskytovat jim rychle pravdivé informace. Musíte se snažit dodat prodané zboží co možná nejdříve. Můžete rovněž jako v příkladu víše nabídnout dárek k nákupu. Musíte poskytovat pozáruční servis atd.
Takže pamatujte, že všichni podnikáme ve službách.