Zákazník, který nakupuje pravidelně, je k nezaplacení

Není žádným tajemstvím, že vracející se zákazníci přináší do firemní kasičky největší zisk. Nestojí tolik jako akvizice nových klientů, a v případě spokojenosti často utrácí čím dál větší částky. Ale jak docílit toho, aby se k vám lidé vraceli a nevybrali si napříště konkurenci? Připravili jsme pro vás několik tipů, díky kterým se zákazníkům dostanete pod kůži.

Udržujte dlouhodobý kontakt

Prvním nákupem vztah mezi vámi a zákazníkem teprve začíná. Nedopusťte, aby na vás zapomněl a pravidelně se mu připomínejte formu e-mailu či remarketingové kampaně. Neboje se poděkovat za nákup, požádat o hodnocení nebo poslat exkluzivní slevový kupon. Zejména na slevy zákazníci slyší a neváhají se do e-shopu či k poskytovateli služeb vrátit.

Důležité je, abyste byli zákazníkům vždy plně k dispozici, a to nejen na e-mailu, ale také na sociálních sítích i na telefonu. Čím více možností rychlého kontaktování nabídnete, tím více se jim přiblížíte.

Pokračování článku  Registr exekucí – aneb důvěřujte, ale prověřujte

Pracujte na silných vztazích

Zákazníci jsou lidé z masa a kostí. Jejich potřeby vám pomůže rozklíčovat CRM software, který vám poslouží i jako nástroj pro řízení projektů. Nezůstávejte pozadu a začněte plnit databázi důležitými informacemi, jež jsou potřebné k tomu, aby mezi vámi a nakupujícími vytvořil důvěrnější vztah. Customer relationship management není pomíjivý trend, ale nezbytný předpoklad pro budování pevné základny vracejících se zákazníků.

Naučte se reagovat na negativní recenze

Nikdo není dokonalý a ani vám se čas od času nevyhnou nepříjemné momenty, které skončí negativním hodnocením na Heuréce, sociální síti či jiném místě. A je jen na vás, jestli pečlivě zvolenou zpětnou vazbou uvedete situaci na pravou míru, a z pomyslných citrónů uděláte osvěžující nápoj – anebo to necháte jen tak, což bude na ostatní působit poněkud kysele.

Pokud však usoudíte, že se zákazník nemýlí, uznejte chybu a poučte se z ní pro příště. Tak či tak můžete dotyčného omluvou přimět k tomu, aby na vás nezanevřel a dal vám ještě jednu šanci.

Pokračování článku  Když účetnictví od externistů, tak jedině tam, kde vám dají něco navíc

Motivujte zákazníky, aby se přidali ke komunitě

Otázka zní „proč“. Proč by se k vám měli zákazníci vracet a utrácet své těžce vydělané peníze i v budoucnu? Zamyslete se nad tím, co byste na jejich místě dělali vy. A na základě informací, které vydolujete ze svého CRM systému, připravte atraktivní bonusy (např. zmíněné slevové kupony nebo věrnostní program), kterým většina nakupujících neodolá.

Leave a Reply

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *