Obsah článku
Není žádným tajemstvím, že vracející se zákazníci přináší do firemní kasičky největší zisk. Nestojí tolik jako akvizice nových klientů, a v případě spokojenosti často utrácí čím dál větší částky. Ale jak docílit toho, aby se k vám lidé vraceli a nevybrali si napříště konkurenci? Připravili jsme pro vás několik tipů, díky kterým se zákazníkům dostanete pod kůži.
Udržujte dlouhodobý kontakt
Prvním nákupem vztah mezi vámi a zákazníkem teprve začíná. Nedopusťte, aby na vás zapomněl a pravidelně se mu připomínejte formu e-mailu či remarketingové kampaně. Neboje se poděkovat za nákup, požádat o hodnocení nebo poslat exkluzivní slevový kupon. Zejména na slevy zákazníci slyší a neváhají se do e-shopu či k poskytovateli služeb vrátit.
Důležité je, abyste byli zákazníkům vždy plně k dispozici, a to nejen na e-mailu, ale také na sociálních sítích i na telefonu. Čím více možností rychlého kontaktování nabídnete, tím více se jim přiblížíte.
Pracujte na silných vztazích
Zákazníci jsou lidé z masa a kostí. Jejich potřeby vám pomůže rozklíčovat CRM software, který vám poslouží i jako nástroj pro řízení projektů. Nezůstávejte pozadu a začněte plnit databázi důležitými informacemi, jež jsou potřebné k tomu, aby mezi vámi a nakupujícími vytvořil důvěrnější vztah. Customer relationship management není pomíjivý trend, ale nezbytný předpoklad pro budování pevné základny vracejících se zákazníků.
Naučte se reagovat na negativní recenze
Nikdo není dokonalý a ani vám se čas od času nevyhnou nepříjemné momenty, které skončí negativním hodnocením na Heuréce, sociální síti či jiném místě. A je jen na vás, jestli pečlivě zvolenou zpětnou vazbou uvedete situaci na pravou míru, a z pomyslných citrónů uděláte osvěžující nápoj – anebo to necháte jen tak, což bude na ostatní působit poněkud kysele.
Pokud však usoudíte, že se zákazník nemýlí, uznejte chybu a poučte se z ní pro příště. Tak či tak můžete dotyčného omluvou přimět k tomu, aby na vás nezanevřel a dal vám ještě jednu šanci.
Motivujte zákazníky, aby se přidali ke komunitě
Otázka zní „proč“. Proč by se k vám měli zákazníci vracet a utrácet své těžce vydělané peníze i v budoucnu? Zamyslete se nad tím, co byste na jejich místě dělali vy. A na základě informací, které vydolujete ze svého CRM systému, připravte atraktivní bonusy (např. zmíněné slevové kupony nebo věrnostní program), kterým většina nakupujících neodolá.